Kadastiku küüslauguköök









Foto Indrek Susi

Tooteseeria kujundamine – enamat kui vaid tootedisain
Täna on Kadastiku küüslauguköögi tooted müügil suurtes jaekettides ETK ja Rimi. Oma kandev osa on selles ka terviklikul tootekontseptsioonil ja visuaalsel identiteedil. See on hea näide, et mõelda tasub alati suuremalt ja kaugemale, kui vaid logo ja ühe tootesildi kujundamisele.

Kadastiku küüslauguköögi lugu
Kadastiku talu peremees Andres Voore oli juba aastaid küüslauku kasvatanud. Suur sõltuvus kokkuostjatest pani idanema mõtte hakata ise tootma küüslaugutooteid. Et kaupa lisaks laatadele ka jaekettides turustada, oli vaja välja töötada kaubamärk ja etiketid, mis oleksid omanäolised ja vastaksid kaubanduse nõuetele.


Esimese etapis tuli leida kaubamärgile sobiv nimi. Koostöös copywriter Made Rässa'ga sai välja pakutud lai valik erinevaid kaubamärgi nimevariante. Nendest tundus Kadastiku küüslauguköök kõige täpsemalt edasi andvat peremehe mõtteid talu arendamisel.


Teises etapis pakkusime välja ideed kaubamärgi ja etiketi kujundamiseks. Eesmärgiks oli   kinnine kaubmärk, mida on oma piiratud tausta tõttu lihtne erinevates keskkondades kasutada.


Tooteseerias oli palju erinevaid tooteid, mida kõiki ühendas ühise koostisosana küüslauk.
Teisalt olid maitselisandid erinevad ja kasutamisvõimalusi palju. Lahendasime olukorra copywriter'iga nii, et andsime igale tootele unikaalse ent samas tooteseeriasse sobituva nime, mille isuäratav alltekst andis vihjeid küüslaugusegu kasutamisvõimalustest erinevates toitudes.
Et sama kompositsiooniga etiketid üksteisest lihtsalt eristuks, võtsime kasutusele säravad ja väga suure kontrastiga värvilahendused. Kadastiku küüslauguköögi tekstide kujundamiseks on kasutatud kirjatüüpi Miso.


Terviklahendus võimaldab tooteid müüa edukalt nii üksikult kui paarikaupa kinkepakendina kui ka täiskomplektina. Küüslaugusõbrast kokandushuvilisel tekib tooteseeriat nähes kergesti tunne, et heaks kokkamiseks on tal vaja täit valikut küüslaugusegusid.


Väiketootjal on väga keeruline anonüümselt suurtootmisega võistelda ja nii sai peremehele välja pakutud mõte ennast pakendil töise portreefotoga esitleda. Mõte sobis ja nii  Kadastiku küüslauguköögi peremees Andres Voore pakendile saigi, nimi ja telefon kohe pildi juures. Kui kellegi peaks küüslaugutoodete osas hea ettepanek, pretensioon või tellimissoov tekkima, siis saab otse peremehega rääkida. Seeläbi on väiketootja usaldusväärsus ja personaalsus läbi tootedisaini veelgi paremini esile toodud.