Põhjala talu leivad









Koduleibade märgistamine kõige jaekaubanduses nõutava infoga on disaineri jaoks paras väljakutse. Lähteülessanne koosnes kolmest punktist - pakendi laovaru alla minev summa pidi olema võimalikult väike, tooted pidevalt muutumises ja toodangu maht väiketootjale vastav. Kuna tegu on ikkagi talukaubaga, siis oli tootja arusaadavalt ka kilekoti vastu.


Kuna sellised tingimused välistavad sisuliselt trükkimise, siis otsustasime kasutada iseprinditavaid etikette. Leiva etikett koosneb kahest osast. Esiteks oranžist ribast, millel on tootjainfo, kogus ja realiseerimiskuupäev. Teiseks kleebisest, millel on tootenimi, koostis ja triipkood. Mõlemad elemendid on kliendi jaoks ette valmistatud nii, et ta saab vastavalt vajadusele neid välja printida ja kasutada paindlikult toodete mägistamiseks.


Etiketil on kasutatud Põhjala talu jaoks välja töötatud taimornamentikal põhinevat visuaalset keelt. Tooteinfo selgemaks esitlemiseks on valitud kontrastvärvid valge ja oranž. Valge tooteetikett eristub hästi pruunist leivast ja oranžist ribast, tuues tooteinfo hästi esile.


Antud lahendus võimaldab väiketootjal olla paindlik ja pakendada oma toodet käepäraste vahenditega, tegemata liiga suuri mööndusi kauba väljanägemises. Toote müük ei pea jääma pakendi taha -  eks näis, kas kodutoodetel on eluõigust ka suuremates jaekettides.

Põhjala talu maitseteed